duminică, 7 martie 2010

Piesa de teatru ...

“Maica Domnului – mijlocitoarea creştinilor

,,Mama domnului director,,

ÎN SUFRAGERIE
,,Teodora(o fetita ,eleva} îşi face temele stând la o masă .
BUNICA pe a cărui faţă se citeşte că e duhovnicesc, aşezata pe un
fotoliu, citeşte ceva de pe o carte duhovnicească (poate fi chiar
“PREDICI”).
Teodora cu pixul în gură, se munceşte să scrie ceva. BUNICA o urmăreşte.BUNICO, te rog şi eu ceva. ..Domnişoara profesoară ne-a dat să facem o compunere şi nu ştiu cum să încep.
BUNICA: Despre ce compunere este vorba ? TEODORA...
“Maica Domnului – mijlocitoarea creştinilor”


BUNICA: Maica Domnului... Ce subiect frumos !
TEODORACum adică “mijlocitoarea”, cum mijloceşte Maica Domnului ?
BUNICA: Ei... Păi, uite cum. Să zicem că am fi într-o fabrică...
În fabrică intră un bărbat grăbit,fiind Domnul director .

ÎN BIROUL LUI DORINEL SI MARCEL

DORINELşi MARCEL sunt colegi de birou. Tineri amândoi la 33 – 38 de ani. DORINEL are o figură mai blândă.
MARCEL, un tânăr obişnuit. Fiecare are biroul lui,
încărcat cu hârtii, dosare; pot fi şi calculatoare. De regulă,
mişcările celor doi sunt lente, fireşti, cu pauze (mişcări debirocraţi)
.DORINEL cu un buchet de flori în mână, intră grăbit pe uşă. Bună dimineaţa, MARCEL! Am întârziat. Aşează florile pe birou şi grăbit se pregăteşte de lucru..
MARCEL Aşezat la biroul lui. Cu o cafea în mână. Se uită mirat la DORIN Ce faci ? Mi-ai adus flori ?
DORIN: Zâmbind. A, nu sunt pentru tine. Ai uitat? Azi e ziua doamnei MARIA şefa noastră.
MARCAL;Cu o figură de uituc. Aaaa...Daaa... Am uitat. Duce mâna la frunte.
Dă din cap, gânditor. După o câteva clipe. Auzi, de ce eşti tu mereu,aşa, atent cu şefa? Pentru că e mama domnului director?
DORIN nu din cauza asta. Tu ştii ce frumos se poartă cu noi, chiar dacănoi stăm mai rău cu o lucrare şi nu o rezolvăm la timp, dânsa întotdeauna ne-a luat apărarea în faţa directorului. Se poartă ca o mamă cu noi. De căte ori trebuia să fim sancţionaţi... De aceea îi port respect.
MARCEL:; Gânditor. Aşa este..., aşa este... Du-te şi du-i florile.

ÎN BIROUL DOAMNEI SI MARIA

Doamna MARIA o femeie mai în vârstă, în jur de 60 de ani. Pe faţa eiluminoasă se citeşte blândeţea, bunătatea.Doamna MARIA este aşezată la un birou pe care sunt dosare, un calculator şi alte instrumente de birou.Imagine cu DORIN care bate la uşă. Intră.
DORIN Emoţionat. Sărut mâna,.. la mulţi ani ! Ştiţi... azi e ziua d-voastră
şi vreau să vă zic şi eu “La mulţi ani !”Oferă florile. Sărută mâna... Din partea mea... şi-a lui MARCEL.
DOAMNA MARIA;: Aaaa... Mulţumesc DORINEL,. Tu întotdeauna ai fost atent cu mine... şi anul trecut, şi de-atâtea ori. Admiră florile, le aşează într-o glastră. Ce frumoase sunt... ca sufletul tău. Ia loc. Stai să te
servesc şi eu cu ceva DORIN ;Lăsaţi... Mulţumesc... Ia o bomboană. Mai am de lucru. Vreau sa finalizez lucrarea.
DOAMNA MARIA;: Senină. Da, trebuie încheiată. O va cere directorul. Dar o să te mai ajut şi eu.
ÎN BIROUL LUI DORIN si MARCEL
Intră DORIN fericit.
MARCEL;: Cum a fost ?DORINI: Ca de obicei. Se poartă ca o mamă...

Secretara - o persoană mai cochetă, îmbrăcată decent.

Directorul – un bărbat la cca 35 de ani, la cravata cu figură sobră şi distinsă
DORIN vorbeşte cu secretara.
DORINI: Aş vrea să intru la domnu’ director.
SECRETARA: Stai un pic ! Se ridică. Intră la director. Se adresează directorului din uşă. ..DORIN de la personal vrea să vorbescă cu d-voastră...
DIRECTORUL: Cu mapa în faţă, cu un pix în mână, plimbându-şi ochii pe hârtii, nici nu-şi ridică măcar capul. N-am timp. Altădată.
SECRETARA: Inchide uşa şi i se aderează lui DORIN; e ocupat. Vino mâine
dimineaţă, poate e mai liber.
DORIN: Bine, mulţumesc ! Pleacă un pic dezamăgit.
ÎN BIROUL LUI DORIN SI MARCEL!

MARCEL: Ai rezolvat ?
DORIN: Absent, cu ochii pe monitor şi pe hârtii. Era ocupat. A zis să mă duc mâine.
A doua zi.
Apare scris pe ecran: “A doua zi...”
Imagini mute: Directorul gesticulează din cap şi din mâini, vrând să spună: “N-am timp !”. Secretara, adresându-se lui DORIN, ridică din umeri vrând să spună: “Vino mâine !”.
DORIN pleacă dezamăgit.
A treia zi.
Apare scris pe ecran: “A treia zi...”
Imagini mute: Directorul gesticulează din cap şi din mâini, vrând să spună: “N-am timp

Secretara,



adresându-se lui DORIN ridică din umeri vrând să spună: “Vino mâine !”. DORIN pleacă dezamăgit.
A patra zi

ÎN BIROUL LUI DORIN SI MARCEL

MARCEL: Cu hârtiile în mână. Ce-ai mai făcut cu audienţa, te-a primit directorul ?DORIN: Dă din cap. Nu.
MARCEL: Cu ochii aţintiţi către DORIN. Auzi, de ce nu apelezi tu la doamna MARIA? E mama domnului director !
DORIN: Cu ochii în hârtii. Nu îndrăznesc.
MARCEL: Dar ştii cât de cumsecade este şi dornică de a ajuta. Pentru noi e ca o mamă. Ba chiar se supără atunci când nu-i cerem ajutorul.
DORINI: Pe gânduri. Mişcat de ceea ce ia zis MARCEL, prinde un pic de curaj.
Îşi apucă bărbia cu mâna, ca omul nehotărât. Ştiu şi eu... Să încerc.
LA DIRECTOR

Imagine cu directorul, care încheie o convorbire telefonică.
DIRECTORUL: ...vin într-o jumătate de oră. Să trăiţi ! Se pregăteşte să plece. Grăbit se ridică în picioare, îşi pune pălăria, ia mobilul, închide diplomatul etc .

Apare secretara în uşă.


SECRETARA: Domnu' director...
DIRECTORUL: Continuând pregătirea de plecare. Fără să dea importanţă
faptului că a intrat secretara. Plec la minister, n-am timp de nimeni.
SECRETARA: Insistă. Domnu director... doamna MARIA, mama d-voastră...
DIRECTORUL: Se temperează, se linişteşte. Se înseninează.



Mama...,

da, să intre. Doamna MARIA intră. Bine ai venit, mamă ! Ia loc ! Se aşează amândoi.
DOAMNA MARIA: Ştiu că eşti mereu ocupat, fiul meu. Nu vreau să te ţin mult. Te deranjez şi eu cu o problemă
DIRECTORUL: Niciodată, mamă, nu mă deranjezi. Mă bucur mult când te văd.
Chiar te rog să mă vizitezi mai des. Cere de la mine orice şi-ţi voi împlini.
DOAMNA MARIA: Să nu te ţin prea mult, fiul meu. Trec direct la subiec DORINEL de la personal, băiat bun, ar vrea să-şi vopsească maşina aici în fabrică. Cu vopseaua lui...
DIRECTORUL: Se schimbă un pic la faţă. DORINEL... e cam leneş. Cu lucrarea stă cam rău. Nu ştiu.
DOAMNA MARIA: Într-adevăr e cam moale, dar nu e băiat rău. O să-l mai ajut şi eu. Te rog fiul meu, ajută-l.
DIRECTORUL: Aşa faci dumneata, mamă, pentru toţi. Toţi sunt copii buni.
Dumneata îi iubeşti pe toţi oamenii. Ai un suflet mai mare decât fabrica asta.
DOAMNA MARIA: Dacă pot, de ce să nu-i ajut. Ba sunt supărată pe aceia
care nu apelează la mine ca să-i ajut. DORINEL, să ştii că întodeauna m-a
respectat, mi-a cinstit ziua, şi numele, şi poziţia în această fabrică.
DIRECTORUL: Se lasă convins de doamna MARIA. Bine mamă, de dragul tău voi
face acest gest.. Să ştii că şi eu îi iubesc pe toţii angajaţii mei, dar sunt mai exigent pentru că îi vreau mai activi, mai lucrători, pentru binele lor.

,,Asa intervine si mijloceste si MAICA DOMNULUI,,pentru noi ,acum
antelegi draga mea nepotica cum e cu mijlocirea ,MAICA DOMNULUI chiar se
supara cand nu ii certem nimic ii explica bunica Teodorei,a doua zi la
ora de religie Teodora se anunta sa explice cum e cu mijlocirea Maicii Domnului,,,,,,,,,,,,,,,

,,ANGAJATII DOMNULUI DIRECTOR,,

PERSONAJELE;

NELUTU =d-l director
;marcel si dorin la biroul personal ;
carmen =secretara ;
doamna maria =mama tuturor angajatilor ;
teodora =nepotica
bunica teodorei =mama mamei domnului dirtctor si [bunica tuturor angajatilor] o familie minunata /si minecuvantata  , toti  sant o familie....[ directorul ,marcel dorin si secretara in realitate sant frati Doamna MARIA ESTE MAMA.....LOR AN REALITATE SI BUNICA ESTE MAMA DOAMNEI MARIA IAR TEODORA ESTE FICA SECRETAREI,,,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu