vineri, 5 februarie 2010

Din viata Sfantului Macarie Egipteanul, vrednicul Paladie marturiseste aceasta intamplare.

Pacatele preotilor au si ele plata lor

Din viata Sfantului Macarie Egipteanul, vrednicul Paladie marturiseste aceasta intamplare.

La acest sfant m-am dus eu odata si l-am gasit in afara chiliei lui, langa care sedea un preot al satului, al carui cap intreg era mancat de boala numita cancer si i se vedea chiar si osul din frunte. Venise, deci, sa fie vindecat. Dar sfantul nu a primit sa se intalneasca cu el.

L-am rugat si eu, zicand:

- Te rog, primeste-l, ai mila de el si raspunde-i !

Iar Sfantul Macarie mi-a zis:

- Este nevrednic sa fie vindecat. Caci i s-a trimis boala spre invatatura. Dar, daca voieste sa fie vindecat, convinge-l sa se opreasca a mai savarsi Sfanta Liturghie. Caci a savarsit Sfanta Liturghie, curvind. Si, de aceea se pedepseste. Si Dumnezeu il va vindeca.

Cand i-am spus aceasta celui bolnav, acesta s-a invoit, jurand sa nu mai implineasca slujba Preotiei.

Atunci, sfantul l-a primit si i-a zis:

- Crezi ca exista Dumnezeu ?

I-a raspus preotul:

- Da !

- N-ai putut sa nu-ti bati joc de El ?

- Nu !

Si i-a mai spus apoi sfantul:

- Daca-ti recunosti pacatul si lectia ce ti-o da Dumnezeu pentru acest pacat, de aici inainte cauta dreptatea.

Preotul s-a angajat ca nu va mai liturghisi si ca va reveni la starea de mirean. Si, numai asa i-a pus sfantul mana pe cap, iar in putine zile s-a si vindecat, i-a crescut parul si a plecat sanatos la casa lui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu