miercuri, 30 decembrie 2009

Dumnezeu a totputernicul

Telefonul de duminica noaptea

Intr-o duminica seara, un preot a lucrat pana tarziu, si s-a decis sa o sune pe sotia lui inainte de a pleca catre casa. Era aproximativ ora 10 seara, dar sotia lui nu i-a raspuns la telefon. Preotul a lasat telefonul sa sune de mai multe ori. I s-a parut ciudat ca nu a dat de sotia lui. S-a decis sa-si impacheteze lucrurile si sa incerce apoi din nou.

Cand a sunat a doua oara, ea a raspuns imediat. A intrebat-o de ce nu a ridicat receptorul mai devreme, dar ea mirata a spus ca telefonul nu a sunat. Totul a fost dat uitarii. Lunea urmatoare insa, preotul a primit un telefon la birou. Barbatul de la celalalt capat al firului vroia sa stie de ce a fost sunat duminica noaptea. Preotul era confuz si nu intelegea despre ce vorbea acesta. Apoi cealalta persoana a adaugat "A tot sunat, dar nu am raspuns."

In acel moment preotul si-a adus aminte de primul telefon dat acasa duminica seara. A realizat ca gresise numarul si si-a cerut scuze pentru deranj. I-a explicat barbatului ca a intentionat sa o sune pe sotia lui.

Acesta i-a raspuns: "Nu-i nicio problema. Permite-mi insa sa iti spun povestea mea. Vezi dumneata, duminica noaptea am vrut sa ma sinucid, dar inainte m-am rugat: Dumnezeule, daca esti acolo si nu vrei sa fac asta da-mi un semn. In acel moment telefonul a inceput sa sune. M-am uitat la apelant si scria Dumnezeu Atotputernicul. Mi-a fost frica sa raspund."

De atunci barbatul care a vrut sa se sinucida frecventeaza cu regularitate slujbele tinute de preot la biserica al carei nume este "Dumnezeu Atotputernicul"

3 comentarii:

  1. O batrina nevoiasa

    O bătrână nevoiasa dintr-un sat uitat, de munte,

    Care vieţuia în pace în căsuţa de sub punte,

    Îşi căra, cu trudă, apa, ce-i era de trebuinţă,

    De departe, dintr-o vale, cu o biată cobiliţă.

    Ea avea pe bătătură două vase bătrâioare,

    Şi cu ele, bunicuţa, atârnându-le-n spinare,

    Aducea, pe potecuţă, apă, zilnic, fericită,

    Şi nu se plângea vreodată că e tare ostenită.

    Dintre cele două vase, unul nu era perfect,

    Căci avea o crăpătură, un vădit şi clar defect.

    Şi, umplut fiind cu apă, când venea pe potecuţă,

    Jumătate din aceasta, se scurgea prin poieniţă.

    Pentru-a sa meteahnă, dânsul, se simţea neînsemnat

    Şi era întotdeauna trist şi decepţionat,

    Fiindcă treaba-ncredinţată, când era cărat în spate,

    De bătrâna lui stăpână, o-mplinea pe jumătate.

    Celălalt vas al bătrânei, nu era deloc defect,

    Nu avea nicio fisură, şi avea un bun aspect.

    Pentru asta vasul nostru era tare îngâmfat

    Socotindu-se destoinic şi râdea de cel crăpat.

    Ani şi ani a dus bătrâna apă de izvor, în spate,

    Către casa ei din munte…, doar un vas şi jumătate.

    Într-o zi, fiind pe cale, vasul şubred şi crăpat,

    Obsedat de-a lui meteahnă, zise tare ruşinat:

    Să mă ierţi, te rog, stăpână că-ţi produc atât necaz,

    Iar tu maică, fiind bună, nu îmi baţi al meu obraz,

    Căci de ani, întotdeauna, apa ce-o aduci din vale,

    Eu am risipit-o, zilnic, prin al meu defect, pe cale.

    Dumneata, stăpână bună, nu mi-ai zis că sunt netrebnic,

    Ci-mi acorzi aceeaşi cinste ca şi fratelui meu vrednic.

    M-aşteptam demult stăpână să m-arunci peste vâlcele,

    Să ajung hârb în gunoaie, să fiu oale şi ulcele.

    Zâmbitoare, bătrânica, zise vasului crăpat:

    Ia priveşte partea-n care, eu, pe tine te-am purtat!

    Nu observi că este plină de flori vii şi colorate?

    Ceea ce nu vezi pe cale, de priveşti cealaltă parte.

    Eu, ştiind a ta meteahnă, că eşti şubred şi crăpat,

    O grămadă de seminţe de garoafe-am semănat;

    Şi zambile, şi lalele, şi crini albi şi micşunele…

    Căci de ani, întotdeauna, apa ce-o aduci din vale,

    Eu am risipit-o, zilnic, prin al meu defect, pe cale.

    Dumneata, stăpână bună, nu mi-ai zis că sunt netrebnic,

    Ci-mi acorzi aceeaşi cinste ca şi fratelui meu vrednic.

    M-aşteptam demult stăpână să m-arunci peste vâlcele,

    Să ajung hârb în gunoaie, să fiu oale şi ulcele.

    Zâmbitoare, bătrânica, zise vasului crăpat:

    Ia priveşte partea-n care, eu, pe tine te-am purtat!

    Nu observi că este plină de flori vii şi colorate?

    Ceea ce nu vezi pe cale, de priveşti cealaltă parte.

    Eu, ştiind a ta meteahnă, că eşti şubred şi crăpat,

    O grămadă de seminţe de garoafe-am semănat;

    Şi zambile, şi lalele, şi crini albi şi micşunele…

    Şi-mi împodobesc căsuţa cu aceste floricele!

    Ba mai mult, o altă parte din flori, eu, o vând la piaţă

    Şi cu preţul de pe ele mă hrănesc şi sunt în viaţă.

    Asta pentru că, pe cale, când ne-ntoarcem de la apă,

    Zilnic, tu le uzi pe ele, ca o mamă filantroapă.

    De n-aveai această hibă, dacă nu erai aşa,

    Nu ar mai fi fost atâta frumuseţe-n casa mea.

    Nimeni nu e vas netrebnic, asta este o ispită!

    Totul e să-ţi faci lucrarea care-ţi este rânduită.

    Cine ştie, frăţioare, ce flori uzi tu pe cărare?

    Mai ales când crezi, dar sincer,

    Că nu eşti vas de onoare!

    RăspundețiȘtergere
  2. A fost întrebat avva Antonie de ucenici:

    - Avva, care este cea mai mare dintre virtuţi prin care îl învingem pe diavol?

    Avva Antonie le-a spus:

    - Voi ce credeţi, care ar fi acea virtute?

    Ucenicii au spus:

    - Să fie oare postul unit cu privegherea care îl fac pe monah pregătit de lupta cu ispitele…?

    Alţii au spus:

    - Să fie sărăcia şi lepădarea de bunuri, căci prin acestea scăpăm de lăcomie şi trufie…?

    Alţii au spus:

    - Virtutea milosteniei este cea mai mare, deoarece şi Domnul Iisus Hristos a spus: „Fericiţi cei milostivi, că aceia se vor milui”.

    Avva Antonie le-a spus:

    - Toate acestea sunt de folos sufletului şi-i ajută în lupta cu ispitele diavolului, dar au fost mulţi monahi care deoarece nu au avut dreapta socotinţă, au căzut în mari păcate.

    Aşadar cea mai importantă este dreapta socotinţă şi discernământul. Acestea îl fac pe omul credincios să meargă pe o cale de mijloc, care este calea mântuirii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Spunem către săraci: „Îţi va da Dumnezeu!”. Dar tu procedezi fără judecată, dacă te porţi astfel cu fratele tău care se află în nenorocire. Dumnezeu ţi-l trimite pe sărac la tine, iar tu îl trimiţi înapoi la Dumnezeu? Dumnezeu îi va da, negreşit; dar vorba e să-i dai tu negreşit. El va da săracilor, dar o să-ţi dea El ţie Mila Sa?, căci tu ai infinit mai mare nevoie decât săracul de milostenia ta.

    Dumnezeu nu părăseşte pe nimeni, dar tu trimiţi de la tine pe sărac - te-ai abătut de la cinstea pe care ţi-a dat-o Dumnezeu şi ai depărtat darul Lui de la tine.

    Iubeşte-i pe săraci, pentru că prin ei o să afli şi tu mila lui Dumnezeu pentru tine.

    Îndestulează-i pe săraci.

    Ei îţi vor face milostiv pe Judecătorul.(Sfântul Nil Sinaitul)

    Împarte bunătăţile pământeşti altora, dacă vrei să guşti bunătăţile cereşti.

    Când ni se dă prilejul să arătăm milă faţă de alţii, însemnează că s-a revărsat mila lui Dumnezeu peste noi.

    Oare nu este cea mai mare milă din partea lui Dumnezeu că nouă tuturor ne este îngăduit să răscumpărăm păcatele noastre prin milostenie?

    Apa are însuşirea să spele noroiul de pe trup, iar milostenia să nimicească murdăriile sufleteşti. (Sfântul Ioan Gură de Aur)

    „<>, va spune Domnul celor milostivi” - nu pentru că n-aţi greşit, ci pentru că prin milosteniile voastre v-aţi curăţit păcatele.

    Leacul milosteniei nu e de mică importanţă, îl poţi pune la toate rănile.

    Balsamul pe care-l vărsăm pe inima plină de răni a aproapelui, o întăreşte şi pe a noastră.

    Cu preţul ieftin al binefacerii oamenilor, noi ne putem dobândi nepreţuita,,

    RăspundețiȘtergere